Jak se připravit na firemní focení

21/02/2024

Ruku na srdce, dobrá fotka prodává. Proto je důležité si dát na firemním focení opravdu záležet. Kvalitně provedené firemní portréty jsou důležitým prvkem ve vytváření profesionálního dojmu a prezentace vaší firmy či osobnosti, posílí důvěryhodnost, zlepší image a přitáhnout pozornost potenciálních zákazníků. Příprava na firemní focení zahrnuje několik klíčových faktorů, včetně výběru vhodného fotografa, správného oblečení a pochopení toho, proč je vhodné do takových fotek investovat.

Proč jsou dobře vypadající firemní fotky důležité?

Firemní fotografie jsou často prvním kontaktem, který mají lidé s vaší firmou nebo s vámi osobně. Z vlastní zkušenosti dáte tomuto tvrzení za pravdu. Zastaralý web a pofidérně vypadající vizuální prezentace žádné firmě na důvěryhodnosti nikdy nepřidala. Moderní a svěže vypadající fotky pomohou vytvořit pozitivní první dojem u potenciálních klientů, obchodních partnerů nebo zaměstnavatelů.

Výběr fotografa pro firemní focení

Při výběru fotografa pro firemní focení je důležité vzít v úvahu několik faktorů:

  1. Portfolio a zkušenosti: Podívejte se na portfolia potenciálních fotografů a zjistěte, zda mají zkušenosti s firemní fotografií. Hledejte fotografie, které odpovídají vašemu stylu a vizuálnímu představení.
  2. Reference a recenze: Zjistěte si o fotografovi co nejvíce informací od jeho předchozích klientů. Reference a recenze vám mohou poskytnout důležité informace o kvalitě jejich práce a profesionálním přístupu.
  3. Komunikace a porozumění: Je důležité, aby fotograf porozuměl vašim potřebám a očekáváním. Komunikujte s nimi o vašich cílech a představách ohledně firemních fotografií.
  4. Cena a dostupnost: Zvažte svůj rozpočet a časový plán. Porovnejte nabídky různých fotografů a vyberte toho, který nabízí nejlepší poměr mezi kvalitou a cenou.

Jak vybrat vhodné oblečení pro firemní focení?

Šaty dělají člověka. Na firemní fotce dvojnásobně. Správný výběr oblečení může výrazně ovlivnit vzhled firemních fotografií. Pojďme se společně podívat, jaké oblečení na byznys focení vybrat:

  1. Vyberte oblečení, které vás či vaši firmu nejlépe reprezentuje: Zvolte oblečení, které odpovídá stylu a obrazu vaší firmy či značky. Vhodné jsou čisté a dobře padnoucí oděvy, které působí profesionálně, ale zároveň se v něm cítíte pohodlně a uvolněně.
  2. Vyhněte se výrazným vzorům a barevným kombinacím: Příliš výrazné vzory a barevné kombinace mohou odvádět pozornost od vašeho obličeje a ve výsledku se na fotce i vzhledem k pozadí fotky můžete ztrácet.
  3. Přizpůsobte se prostředí: Pokud se fotíte v určitém pracovním prostředí, zvažte, jaké oblečení bude vhodné pro dané prostředí. Například pokud pracujete v kanceláři, formální oblečení může být vhodnější než volnočasové. A naopak. Pokud pracujete všude, jen ne v kanceláři, volte outfit, který koresponduje s tím, jaký chcete v klientovi vyvolat dojem. Oblek působí velmi formálně, volnočasové oblečení více uvolněně.
  4. Pohodlnost: Nezapomeňte, že budete pravděpodobně strávit nějaký čas před objektivem. Zvolte tedy oblečení, ve kterém se cítíte pohodlně a sebevědomě, které vás nebude škrabat a znervózňovat.

Je na focení potřeba vizážistka?

U velkých korporátních focení přijde vhod, pokud na vzhled všech zúčastněných dohlíží kromě fotografa někdo další. Fotograf má primární cíl udělat dobrou fotku, ne vždy ale dokáže sledovat, zda někde neodstává kus oblečení, zda se neleskne čelo, zda není třeba opravit rtěnku.

Přítomnost vizážistky při firemním focení proto patří mezi klíčové faktory, které ovlivní finální výsledek. Vizážistka má schopnost zdůraznit vaše přirozené rysy, minimalizovat nedostatky pleti a zajistit, že budete vypadat svěže a upraveně na každém snímku. Její dovednosti a zkušenosti v oblasti make-upu a úpravy vlasů vám přinesou jistotu a sebevědomí.

Díky přítomnosti vizážistky se můžete soustředit na samotné focení a nestarat se o to, zda se nějaký vlas nezatoulal tam, kam neměl.

Sečteno podtrženo, teď už si stačí jen domluvit termín

Průpravu na byznys focení jste právě absolvovali, teď už potřebujete jen vybraného fotografa kontaktovat a domluvit si, kdy a kde focení proběhne. Této aktivity se moc ráda ujmu já sama, proto neváhejte mrknout na moje portfolio profesního či brandového focení.

SHARE THIS STORY